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 HH - Imperial Militia and Cult Warp

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Marneus Calgar
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Date d'inscription : 01/10/2006

MessageSujet: HH - Imperial Militia and Cult Warp   Dim 17 Mai 2015 - 21:08

Voila les premières info :

by taking a force commander, you can purchase 0-2 'provenances' each acting like a rite of war, pretty much all non-vehicle models in the list are affected. the provenances cost between 35-100pts.

* Warrior Elite
- +1LD,
- Militia levy (shit conscripts) become support squads

* gene-crafted
- +1 str and +1 initiative
- can not get FNP saves

* Cyber-augmetics
- 6+ invuln save, or +1 to existing
- Reduce run, sweeping advances by 1
- can't be combined with gene-crafted

* Alchem-jackers
- Stubborn during assault phase
- if fails a LD test due to enemy shooting, becomes pinned instand of falling back
- any unit can purchase 'rage' for a fee

* Survivors of the dark age
- +1 to armour save
- Compulsory troops must be grenadier squads
- Milita levy squads gain 'support squad' rule
- Can't be combined with cult horde or tainted flesh provenances
- Units can purchase +1str to their las weapon,
- Grenadier squads and command squads can purchase rhinos and LR proteus as dedicated transports (long live rogue trader)

* Feral warriors
- +1WS, orgyrn gain +1 attack instead
- can not have more vehicle units than infantry
- all non-orgyrn squads can purchase +1 attack for a fee

* Abhuman Helots
- All units gain +1 toughness but have -1 initiative
- can purchase 'discipline collars' for a fee

* Cult horde (traitor only)
- all units gain zealot
- must always charge if in range
- can only make snap shots and can not go to ground
- can't take grenadier squads
- can't be combined with survivors of the dark ages

* Tainted flesh (traitors only)
- all units gain fear, feel no pain (6+) and rending in CC
- complusory troops must be levy squads
- can not have more 'non-levy' squads than levy squads
- can only take force commander and rogue psykers as HQs
- gains access to mutant spawns
- can't be combined with surviors of the dark ages, gene-crafted or alchem-jacker

ARMY LIST

***** HQs *****

- 0-1 Force Commander ( Celui qui donne les Provenance )
- Discipline Master Cadre ( Commissaire qui donne +1 cd a l'esc qu'il accompagne )
- IA Platoon Command Cadre ( Esc de cd de 6 à 10 soldats avec accès plein d'armes )
- [traitors only] Rogue Psyker ( Psyker traitre )


***** Troops *****

- IM Infantry Squad ( esc de 20 sdt avec choix d'armes de base )
- Inducted Levy Squad ( esc de 20 à 50 sdt type conscrit )
- IM Grenadier Squad ( esc de 10à18 type vétéran avec 4+ de svg avec choix d'armes spéciale )
- IM Fire Support Squad ( esc 5-10 d'équipe d'arme lourde )
- IM Recon Squad ( esc de 5 scout )

***** Dedicated Transports *****

- Auxilia Gorgon Heavy Transport ( le super lourd )


***** Elites *****

- IM Medicae Detachement ( Toubib qui accompagne les escouades )
- Auxilia Ogryn Brute squad ( esc de 3-10 Ogryns avec plein d'options )
- Enginseer Auxilia ( esc de réparation Enginseer )


***** Fast Attack *****

- Auxilia Arvus Lighter ( avion de transport )
- IA Sentinel scout squadron ( 3-6 sentinelle )
- Auxilia Thunderbolt heavy fighter


***** Heavy Support *****

- IA Rapier Battery ( 1 à 3 rapière )
- Auxilia Malcador Heavy Tank
- MI Battle Tank Attack Squadron ( 1 à 3 Leman Russ / Annihilator / Exterminator / Demolisseur / Vanquisher )
- Auxilia Heavy Ordnance Battery ( 1-3 Canon Basilisk ou Medusa immobile )
- [traitor only] Mutant Spawns: 3-10 spawns


***** Lords of War *****

- Auxilia Baneblade Super-heavy Tank
- Auxilia Stormhamer Super-heavy Tank


Dernière édition par Marneus Calgar le Sam 30 Mai 2015 - 17:19, édité 5 fois
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Marneus Calgar
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MessageSujet: Re: HH - Imperial Militia and Cult Warp   Dim 17 Mai 2015 - 21:12

Bon ben j'ai une nouvelle armée HH Smile
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Marneus Calgar
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MessageSujet: Re: HH - Imperial Militia and Cult Warp   Dim 17 Mai 2015 - 23:00

Confirmation ue FW ne sortira bien aps de figs pour ces 2 list, il faut utiliser les figs Garde iméprial / Cultiste ou toute autre armée humanoide car avec les " rites " on peut faire quasi ce que l'on veux, des figs a 4 endu et 3+ d'armure par exemple
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MessageSujet: Re: HH - Imperial Militia and Cult Warp   Mar 19 Mai 2015 - 20:43

génial ça car avec ma futur armée garde impérial renégat a 40k je pourais la jouer en hh
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MessageSujet: Re: HH - Imperial Militia and Cult Warp   Aujourd'hui à 9:52

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